Гармонійний розвиток і виховання дітей у дитячому садочку

В молодшому віці розвиваються і формуються основні психологічні процеси у дітей, такі як мислення, пам'ять, сприйняття, мова. Тому вкрай важливо на цьому етапі забезпечити малюкові можливість всебічно пізнати навколишній світ і познайомитися з соціумом, де йому належить розвиватися і жити.

Рішення про те, чи потрібно віддавати дитину в дитячий садок, повинні самостійно прийняти батьки. Але очевидно, що малюк ніде так, як в дитячому садку і в середовищі своїх однолітків, не зможе отримати всебічного розвитку, навичок спілкування. Дітки, яких готували до школи у домашніх умовах, дуже часто губляться в суспільстві чужих «дядь і тьоть», які намагаються вчити в стінах школи. Нерідко вони, на подив батьків, показують гірші результати, просто тому, що соромляться спілкування з сторонніми, бояться чужих дітей. Виявляються просто психологічно не підготовленими до цього життєвого етапу.

До того ж мамам і татам не завжди вдається повноцінно займатися з дітками, розвивати їх розумово у повному обсязі. Програма виховання в дитячому садку може компенсувати прогалину знань, залишивши вам тільки приємні хвилини спілкування з вашою дитиною.

Що передбачає виховання дітей дошкільного віку?

Дитячий садок — другий соціальний інститут після сім'ї в житті вашого малюка. У дитячому садку виховання дітей дошкільного віку спрямоване, в першу чергу, на те, щоб навчити діток жити в соціумі, навчити необхідним навичкам спілкування, взаємодії з навколишнімсвітом.

Спілкування з однолітками для дошкільня необхідне для гармонійного повноцінного розвитку. Це тому Що ув малюків розвинений ефект наслідування, який дозволяє освоювати нові вміння і знання набагато швидше, коли відбувається навчання в колективі. Звичайно, багатьох батьків може лякати процес адаптації малюка в дитячому садку. Загладити це зможе тільки вміла поведінка вихователів і ваша підтримка та заохочення маляти. Але однозначно можна сказати, що цей процес найбільш безболісний, на відміну від тих труднощів, з якими доведеться зіткнутися домашнім дітям в шкільному колективі.

Програма виховання в дитячому садку включає навчання основним існуючим законам спілкування: малюк вчиться шукати і знаходити компроміс між власними бажаннями та інтересами оточуючих його людей, відстоювати власну точку зору і разом з тим стримувати себе і свої емоції у вирішенні спорів. Виховання дітей у дитячому садку дає можливість навчитися відстоювати свою думку, шляхом аргументів, а не сліз і істерик, як часто трапляється вдома. Під наглядом вихователя діти набувають свої перші дорослі навички самостійності (одягатися, вмиватися, заправляти ліжко, прибирати зі столу посуд після обіду та інше), які безцінні для самоорганізації малюка вдома і, незабаром, в школі. Особливо цінним є те, що в колективі однолітків ці навички формуються природним чином, як би самі собою — в процесі спілкування і під час гри з іншими дітьми.

Безумовно, виховання дітей у дитячому садку, анітрохи не применшує важливості домашньої освіти. Тим не менше, враховуючи, що сьогодні досить рідко в сучасних сім'ях народжується більше одного малюка, найдоступнішим для дитини джерелом спілкування в колективі і, таким чином, повноцінного розвитку, залишається саме дошкільний заклад.

Програма виховання в дитячому садку крім знайомства дитини з соціумом, спрямована на розумовий, фізичний, естетичний і моральний розвиток. Все це є необхідними компонентами для формування самодостатньої, цілісної особистості.

Завдання вихователя дитячого садка — запропонувати дитині найрізноманітніші заняття, що дозволяють реалізуватися повною мірою. Це може бути конструювання, малювання, ліплення, створення аплікацій, фізкультура або гімнастика, заняття музикою. Додатково програма дитячого саду може включати вивчення хореографії, іноземної мови і багато чого іншого. Таким чином, для дитини створюються такі умови, що б вона змогла розвинути п'ять основних особистісних характеристик — пізнавальну, комунікативну, ціннісну, художню і фізичну.

Програма виховання в дитячому садку

Що стосується програм дитячого садка, то їх існує безліч, насправді кожен дитячий сад може скласти свою власну програму, за однієї умови – вона повинна відповідати вимогам, викладеним у відповідних законах, нормативних актах, державних стандартах про дошкільну освіту.

Сьогодні програма виховання в дитячому саду часто будується на базі технології освіти відомих виховних методик, наприклад, Нікітіних, Монтессорі, Домана, і інших фахівців в цій галузі. Кожна з них орієнтується переважно на якийсь один із аспектів розвитку дитини (за принципом спецшкіл, поглибленогонавчанняНаприклад, з нахилом на художньо-естетичну освіту, музичну, вивчення іноземної мови тощо).Тому головним завданням батьків є уважне вивчення цих методик виховання в дитячому садку при виборі установи. Мамам і татам самим потрібно вирішити, яка із запропонованих освітніх систем більшою мірою відповідає індивідуальним особливостям дитини і зможе розкрити його таланти і розвинути здібності. Ну і, безумовно, будь-яка програма дитячого садка повинна забезпечувати всебічний розвиток дитини.

Особливості виховання дітей дошкільного віку в дитсадку

Дошкільне виховання дітей у дитячому садку має дуже великі відмінності від подальшого навчання діток у школі. Адже, у кожного віку свої закони, згідно з якими розвивається дитина. На плечі вихователів у дитячому садку лягає дуже складне і серйозне завдання: передати маленьким діткам всі необхідні навички, без яких неможливо буде обійтися в подальшому, розвинути у дітей всі ті здібності, які можуть знадобитися в житті на подальших етапах розвитку. Щоб вирішити це завдання необхідно до кожного дитині підібрати «ключик», знайти найбільш необхідні саме для нього способи навчання і подачі нової інформації.

Дошкільне виховання дитини може дати чудові результати завдяки правильним поясненням вихователя, практичним завданням або рольовим іграм, головне, щоб дитина в процесі навчання мала можливість демонструвати самостійну активність, а не просто виконувати вказівки вихователя. Професійні вихователі застосовують різні методи, які дозволяють досягти бажаного результату з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини в групі.

Проблеми виховання дітей дошкільного віку

Однією з серйозних проблем у дошкільній освіті є відсутність наступності між початковою школою та дитячим садком. Дитячі садки традиційно орієнтовані на загальний розвиток малюка, головним чином, а початкова школа досить часто пред'являє до рівня освіти дітей досить високі вимоги, очікуючи від новоявлених першокласників володіння читанням, навичками усного рахунку, і навіть письма.

Крім іншого, вважається, що школярі є більш дисциплінованими і посидючими, ніж дошкільнята. І це правда. Малюки не звикли спокійно сидіти на одному місці тривалий час, їм складно змиритися з тим, що потрібно займатися тим, що сказав учитель, а не тим, чим хочеться. Тому багато батьків стикаються з великими проблемами, коли дитина йде в школу, а сам малюк може переживати серйозний стрес, і незлюбить процес навчання.

Щоб прищепити дітям необхідні в школі якості, виховання дітей у дитячому садку в останні роки все частіше починає включати спеціальні заняття, спрямовані на підготовку до школи. Такі заняття будуються за схемою звичайного шкільного уроку в молодших класах, і психологічно готують дітей до нового етапу в житті. На заняттях в підготовчій групі дитячого саду можуть знайомити дітей з основами арифметики, письма і читання.

Головне, не перевантажуйте дитину надмірно. Адже вона зараз як губка, і здатна вбирати в себе знання, як ні в якому іншому віці так не запам’ятовуються , але кількість пізнаваного їм і так дуже велике! Адже у неї зараз кожна секунда життя – неймовірне нове відкриття!

Кiлькiсть переглядiв: 236